Чому молодь саботує ШІ на роботі
На основі дослідження Writer (платформи, що займається вивченням ШІ, зокрема генеративного) виявилось що інтегрувати технологію в роботу компанії не так і легко. Зокрема це відбувається через те, що спеціалісти власноруч саботують використання ШІ при виконанні задач.
Технологія штучного інтелекту призводить до конфліктів між працівниками, керівництвом та відділами і спричиняє спротив серед співробітників.
Чому так відбувається?
-
Спеціалісти не задоволені AI-інструментами, які надає компанія.
Незадоволення якістю робочих інструментів, схвалених ІТ-відділом або наданих роботодавцями, є поширеною проблемою. Доходить навіть до того, що 35% співробітників змушені самостійно оплачувати підписку на інструменти штучного інтелекту для виконання робочих завдань. Це є наслідком недостатньої підтримки та відсутності чіткої політики з боку керівництва.
До того ж майже половина (49%) працівників повідомляють, що опановували генеративний ШІ самостійно. Тренінгів та навчання з боку керівництва не відбувалось.
Дослідження Writer попереджає, що така ситуація не лише створює фінансові труднощі для співробітників, змушуючи їх платити за інструменти ШІ; але й несе значні ризики для безпеки даних, створюючи загрозу витоку інформації.
-
Молоді працівники саботують впровадження технології
Ініціативи керівництва щодо впровадження штучного інтелекту наштовхуються на саботаж з боку молодих співробітників, особливо покоління зумерів. Третина (31%) працівників зізнаються у свідомій протидії ШІ, а серед зумерів ця частка зростає до 41%. Аналітики пояснюють це побоюваннями працівників щодо можливого зниження їхньої цінності, обмеження креативності або втрати роботи через ШІ. До того ж 24% співробітників відзначають, що ШІ збільшує обсяг їхніх завдань. Адже рутинні та нескладні задачі переносяться на ШІ, а працівникам доводиться братися за складніші.
-
Напруженість між відділами
Інтеграція штучного інтелекту в роботу компанії призвела до напруження у відносинах між ІТ-відділами та іншими бізнес-підрозділами. 72% керівників, опитаних у дослідженні, відзначають, що рішення щодо ШІ приймаються відокремлено від колективу.
Дослідники підкреслюють, що ІТ-команди часто працюють відособлено, через що результати їхньої роботи відірвані від потреб інших відділів та кінцевих користувачів цих технологій.
-
Штучний інтелект довго окупається
Керівники переважно песимістично налаштовані щодо швидкої окупності інвестицій у технології штучного інтелекту – 62% прогнозують, що на це знадобиться щонайменше три роки. А от негативні наслідки проявились вже зараз: дві третини з них зазначають, що впровадження ШІ спричинило напруженість і конфлікти серед співробітників, в деяких випадках навіть розкол колективу.
Однак, на думку експертів, штучний інтелект так чи інакше відкриє компаніям шлях до значних прибутків. Завдяки оптимізації витрат та росту продуктивності, фірми стануть меншими, штат співробітників скоротиться, але ефективність компаній значно підвищиться.